Başlarken bir yandan da işini nasıl dünya ölçeğine çıkaracağının planlarını yap.

Bir iş fikrinin ne kadar iyi olduğunu test etmenin bir yolu da onu dünya çapında hayal etmek. Bu fikir dünyanın her yerinde çalışır mı? Bir kere uygulandıktan sonra kendi kendini büyütüyor mu? Fikrin yayılma enerjisi nasıl? Daha en başta ortada hiçbir şey yokken işini Dünya’ya nasıl yayacağını düşünürsen bir kere iş fikrin gerçekten iyi mi, sana işler büyümeye başladığında da yardım ediyor mu, baştan anlarsın.
Diyelim ki çifte tellinin motiflerini kullanarak bir dans grubu oluşturdun. Bu dans grubu ile düğünlerde gösteriler yaparak iyi bir gelir elde etmeyi planlıyorsun. Diyelim ki amacına ulaştın da. Türkiye’nin dört bir yanında düğün salonlarında senin grupların var. Artık Türkiye sana dar geliyor, yurt dışına açılma planları yapmaya başladın. Ne yazık ki biraz geç kaldın. Bir kere birçok ülkede salonda düğün diye bir şey olmayabilir. Salon kültürü olan ülkelerde de kültürlerine göre dansları çok büyük farklılıklar gösterebilir.
Bir de en başta bir planlama yapalım. İleride yurt dışına yayılacaksak hangi ülkelerde salon düğünü kavramı var diye bir bakalım. Daha çok Ortadoğu’da olduğunu görürüz. Öyleyse bu ülkelerin danslarını inceleyerek ülkemizdeki hangi tür halk danslarına yakın olduklarına bakmak gerek. Diyelim ki güneydoğu danslarına yakınsa biz de daha çok o yörenin danslarının ağırlıklı olduğu bir dans grubu kurabiliriz. Böylece yıllar sonra Türkiye pazarında hâkim duruma geldiğimizde Ortadoğu’ya girmek için sil baştan dans grubu kurmamıza gerek kalmaz.
Büyük düşün ki, tekrar tekrar hedef değiştirmek zorunda kalma.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder