Bir yerde farklılaşacaksın ama o yer hangi yer? İşte bu can alıcı soru. Cevabı ise müşteride. Ama gidip sorsan söylemez, söyleyemez. Zaten müşteri ne istediğini söyleseydi anında üretilirdi. Steve Jobs’lara da ihtiyaç kalmazdı.
Müşterini kendisinden daha iyi tanımalısın. Ürününün hangi fonksiyonlarına daha fazla önem verir, bunu anlamalısın. Yıllar önce dijital fotoğraf makineleri çıktığında bazı markalar eski tip makine üretmeye devam ettiler. Çünkü bir dijital makineye göre her zaman daha ucuz kalacaklarını düşünüyorlardı. Öyle de oldu. Ama bir hesap hatası yaptılar. Müşteri için yıllarca saklanacak bir fotoğrafın kalitesi fiyatından çok daha önemliydi. Bu yüzden dijital makineler hızla yayılırken, eski modellerin üreticileri çok zor duruma düştü.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder