Hepimizin elinde aynı kaynaklar var; ancak harcayabileceğimiz fonksiyonlar farklı. Doğru fonksiyonları seç.

Harvard İşletme Okulu 2000’lerin başında Mavi Okyanus Stratejisi adında bir kavram tanıttı. Kısaca onlarda başarının fark yaratmaktan geçtiğini vurguluyorlardı. Ama onlar fark yaratmak için bir yöntem de geliştirmişlerdi.
Herhangi bir ürünün ilk aklımıza gelen dışında da birçok fonksiyonu vardır. Bir beyaz gömleği ele alalım. Beyaz gömlek okulda, önemli bir gecede, iş hayatında giyilebilir ve giyildiği yerlere göre başka fonksiyonlar da taşıyabilir. Mesela lise öğrencisi beyaz gömlekten daha az kırışmasını ve daha geç yıpranmasını beklerken, her gün gömlek değiştiren bir iş adamı için şık olması önceliklidir.
Piyasaya bir gömlek süreceksen gömleğin hangi işlevleri senin için daha önemli bunu çok iyi tespit etmelisin. Hedef kitlene bak ve onların istediğini söyle diyemiyorum bu noktada çünkü hedef kitleni de bu analize göre belirleyeceksin. Bazen fonksiyonları azaltarak maliyeti düşürebilir ve daha küçük bir hedef kitleden daha büyük karlar elde edebilirken bazen de az bir marjinal maliyetle ürününe yeni fonksiyonlar ekleyerek hedef kitleni genişletebilirsin. Bu biraz hesap kitap meselesi.  Yarattığın değer katlandığın maliyete değiyor mu?
Orta gelirli gençlere moda gömlekler üreten firmalar kaliteden çok tasarıma önem verirler. Çünkü o gömlekler seneye giyilmeyecek. Bu nedenle daha dayanıklı kumaşlara harcayacakları parayla daha fazla tasarımcı istihdam ederler. Böylece fiyat yükselmez ama müşterinin beklentileri de karşılanmış olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder